Monday, February 2, 2009

Tabika Kemas

Berita terbaru yang aku dapat sebentar tadi adalah penutupan Tabika Kemas di sebuah negeri di utara, kalau tak silap. Aku tonton dalam TV3. Aku cuba cari dalam mana2 akhbar online. Tak jumpa pulak.
Serentak dengan itu juga, aku dapat SMS daripada seorang sahabat berkaitan hal ini. Kata sahabat tu, isu penutupan Tabika Kemas nu mainan politik lawak UMNO je. Katanya lagi tabika tersebut ditutup kerana bangunan yang digunakan oleh tabika tersebut merupakan bangunan milik kerajaan negeri. Jelasnya kalau kerajaan yang lama dah kalah, tentulah wajar bangunan tersebut diserahkan kepada kerajaan negeri yang baru.

Ada betulnya juga kata sahabat tadi. Tadika PASTI milik Pas pun dimiliki atau disewa sendiri oleh parti Pas.Jadi, mungkin betullah kata sahabat. Kerajaan bertukar ganti tapi bangunan masih kekal milik kerajaan. Kerajaan yang mana? Tentulah kerajaan semasa.

Tapi masih ada seperkara dua yang bermain di kepala aku. Adakah tabika tersebut diberi notis penutupan? Atau mungkinkah tindakan ini dibuat atas alasan politik? Tak berani aku nak komen. Tak cukup sumber . Kalau komen juga, takut salah lalu jadi fitnah.

Kalaulah tabika tersebut telah diberi notis, takpelah. Dengan syarat notis pindah tu biarlah dgn tempoh yg memadai. Kalau ditutup dengan tergesa-gesa, kesian jugaklah pada budak2 kita. Aku tengok dlm berita tadi, ada mak ayah budak yang nak menangis dah.

Ishhh.. Tak berani aku nak komen. Kalau ada pembaca blog aku ni yg tau ceritanya, kongsilah. Nak tau juga ceritanya.

Kejap lagi adalah sahabat yg mesej...