Wednesday, February 4, 2009

Kekalutan di Perak



Kejap kata dah keluar PKR. Kejap nafi. Kejap jadi Adun Bebas. Nanti apa pulak lagi. Kadang2 hairan melihat gelagat orang politik ni. Macam drama Mexico rasanya. Mereka ni tampak macam tak peduli pun penduduk di kawasan mereka.

Mengapa tiba2 nak keluar daripada parti yang diwakili? Kebetulan pula kedua-dua Adun PKR ni menghadapi tuduhan rasuah di mahkamah. Tidak berniat nak menimbulkan syak wasangka, tapi seolah-olah macam ada cerita lain di sebaliknya. Tiada niat juga aku untuk menyatakan apa yang bermain di kepala kerana khuatir akan menjadi fitnah. Tapi mari sama-sama kita fikir; dua org Adun Kerajaan Negeri Perak yang juga EXCO dan sedang menghadapi tuduhan rasuah di mahkamah ( termasuk rasuah seks ) tiba-tiba nak keluar parti dan menjadi Adun Bebas. Apa rasionalnya? Ada udang di sebalik mi gorengkah?

Aku hanya menunggu sesuatu perkara yang mungkin akan berlaku yang akan dapat mengesahkan tekaan aku. Macam-macam SMS yang aku terima, menceritakan tentang hal ini. Setakat ni, biarlah itu sebagai khabar angin shj.

Kalut. Sangat kalut.

Kata org, gajah sama gajah bertempur, pelanduk di tengah jadi mangsa. Siapa pelanduk? Fikirlah sendiri.

2 comments:

orang ulu said...

memang ada masalah dengan ADUN2 tu. ada orang dah jolok kot...

Anonymous said...

Macam-macam