Monday, January 26, 2009

Oh Sammy Vellu

MIC akan pertahan 2 timbalan menteri jika didakwa
26/01/2009 4:28pm


KUALA LUMPUR, 26 Jan (Bernama) - MIC akan mempertahankan dua timbalan menteri jika pihak berkuasa mendapati mereka melanggar undang-undang dalam kejadian sekumpulan orang menceroboh bilik mayat Hospital Serdang pada Selasa lepas.
“Kami akan melantik seramai peguam yang boleh bagi mempertahankan mereka jika mereka didakwa di mahkamah,” kata Presiden MIC Datuk Seri S.Samy Vellu dalam kenyataan di sini hari ini
.
Beliau mengulas kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar semalam bahawa Datuk K. Devamany dan Senator T. Murugiah, kedua-duanya timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri, kemungkinan menghadapi tindakan jika mereka didapati melanggar undang-undang dalam kejadian pencerobohan di bilik mayat itu bagi memeriksa mayat suspek curi kereta A. Kugan yang mati semasa dalam tahanan polis.

Ni petikan berita yang aku baca dalam Utusan Online tadi. Pada aku, ni tindakan Sammy Vellu dan MIC mempopularkan diri je. Bila dah tak popular, orang akan buat macam2 untuk kembali popular. Termasuklah membela orang yang buat salah. Kalau dah nama pun ceroboh, tentulah langgar undang2. Sejak bila MIC dah jadi lebih besar dari undang2 sampai boleh mengugut polis. Aku tak nak komen lebih2. Kes mahkamah. Terpulang pada pendapat masing2.

No comments: